Het is erg onderschat hoe lastig het is om bovenaan in Google te komen staan. Zoekwoorden zoeken is allereerst lastiger dan door velen wordt verwacht. Daarnaast is het gebruik van zoekwoorden lastiger dan men denkt, en de interne en externe factoren worden zelfs vaak vergeten. Dit zorgt ervoor dat het onmogelijk wordt bovenaan in Google te komen.
Kiezen zoekwoorden
Zoekwoorden zijn van grote invloed en bepalen direct of u uw doelgroep bereikt door bovenaan in Google te staan, of dat u compleet de plank misslaat. De beste manier om zoekwoorden te kiezen is door te onderzoeken waar lage concurrentie, maar veel verkeer is. Wanneer u deze zoekwoorden goed uitkiest, heeft uw website al de potentie om bovenaan te komen staan bij Google.
Gebruik zoekwoorden
Op het moment dat u de zoekwoorden hebt bepaald is het zaak om deze te gaan gebruiken. Het gebruik kan niet willekeurig of zo vaak mogelijk. Alleen wanneer u deze op de juiste plekken en in de juiste hoeveelheden laat terugkomen, kunt u mogelijk bovenaan op Google terecht komen.
Intern en extern
De laatste stappen die gezet moeten worden om het verschil te maken tussen een plekje op de eerste pagina, of een plek bovenaan in de top 5 op Google, is de interne en externe analyse. De factoren die intern worden aangestipt bieden Google een context voor de producten en/of diensten die u aanbiedt, waar de externe aspecten invloed hebben op hoe betrouwbaar uw website wordt bevonden. Al met al zijn de interne en externe invloeden dus doorslag geven in of u bovenaan in Google terechtkomt.
Wanneer u uw website bovenaan in Google hebt staan stromen de klanten binnen. In uw eentje, zonder gebruik te maken van kennis die professionals hebben, is het echter haast onmogelijk, zeker voor high traffic termen. Voor hulp bij keuze van zoekwoorden, het gebruik hiervan, en/of de interne en externe factoren analyseren, kunt u terecht bij SAM Online Marketing, dus bel direct!