Rotterdam Wonen
Image default
Auto's en Motoren

Hergebruik van plastic

Kia Corporation en The Ocean Cleanup zijn een samenwerking aangegaan om plasticvervuiling in oceanen én in ’s werelds belangrijkste waterwegen te bestrijden. Het nieuwe partnership is voor Kia een essentieel onderdeel van de transitie naar een wereldwijde ​​aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen, met als doel om tegen 2045 CO2-neutraal te zijn.

Kia gaat The Ocean Cleanup ondersteunen bij het verwijderen van plastic afval uit oceanen en gaat technologie en onderdelen leveren om de ‘Interceptor Original’ te bouwen, een machine die plastic opvangt in rivieren, om zo te voorkomen dat het in oceanen belandt. Kia gaat The Ocean Cleanup ook financiële steun verlenen en meewerken aan de ontwikkeling van een ​​nieuw systeem voor de recycling van hulpbronnen, met als doel om een deel van het verzamelde plastic toe te passen in toekomstige modellen van Kia.

The Ocean Cleanup is een in Nederland gevestigde non-profitorganisatie die technologieën ontwikkelt en inzet om de wereldzeeën van plastic te ontdoen. De organisatie bereikt dit enerzijds door de instroom via rivieren te stoppen en anderzijds het plastic op te ruimen wat zich al in de oceanen bevindt. 

Kia ondersteunt The Ocean Cleanup zeven jaar lang met financiële bijdragen en materialen ter ondersteuning van de oceaanoperaties, en de bouw van de ‘Interceptor Solutions’. Kia Nederland stelt ook vier elektrische auto’s, één EV6 en drie Niro EV’s, ter beschikking aan het hoofdkantoor van de organisatie in Nederland. In ruil daarvoor levert The Ocean Cleanup recyclebaar plastic aan Kia en deelt de organisatie de onderzoeksresultaten en relevante gegevens over het verminderen van plasticvervuiling.

Het nieuwe partnership is een belangrijk onderdeel van de strategie van Kia. Het merk is van plan om het percentage hergebruik van plastic tegen 2030 te verhogen tot 20 procent en verwacht verder bij te dragen aan de bescherming van het milieu door het opzetten en activeren van een ‘Virtuous Recycling Loop’ om de klimaatimpact van auto’s te minimaliseren.

Populaire Aziatische Private Lease Merken

Private Lease is een abonnementsvorm met een vast maandtarief, all-in. Hiermee rijdt u, zonder omkijken, in een gloednieuwe auto. En mocht u dan onverhoopt toch pech krijgen, dan kunt u rekenen op pechhulp.

De kosten voor brandstof, parkeren, wassen van het voertuig, bekeuringen en tolgelden komen voor eigen rekening. Er zijn een aantal aanvullende diensten die niet standaard bij de prijs zijn inbegrepen, maar die wel aangeschaft kunnen worden. Bijvoorbeeld winterbanden. Indien gewenst, dan zijn deze op te nemen in de leaseovereenkomst. Via Private Lease rijdt u veilig, verantwoord en vertrouwd in een nieuwe auto. Met eerlijke voorwaarden en een bescherming tegen te hoge financiële lasten.

Populaire Europese merken om te leasen:

De Leasemaatschappij koopt de auto en hij blijft hun bezit. Jij houdt je spaargeld dus lekker voor jezelf en hoeft je niet druk te maken over het verkopen of inruilen van je auto. Aan het eind van de overeenkomst lever je de auto weer in en kies je weer een nieuwe.

U bepaalt zelf de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Bovendien zitten vrijwel alle autokosten inbegrepen bij het maandbedrag. Kiest u voor Private Lease dan, gaat u geheel zorgeloos rijden in de auto van uw dromen. Iedereen met een in Nederland geldig rijbewijs en toestemming van de contractant mag in de auto rijden.

Betrouwbare merken

Sinds het midden van de vorige eeuw begon Azië de achterstand in te lopen op Europa en de Verenigde Staten op het gebied van autoproductie. De meest ontwikkelde auto-industrie in Zuidoost-Aziatische landen, waaronder China, Japan en Zuid-Korea. Lokale bedrijven begonnen met het bouwen van auto’s uit de middenklasse met goedkope arbeidskrachten. Onlangs zijn de trends veranderd, met luxe voertuigen geproduceerd door lokale merken op de markt. Maar de heersende, zoals voorheen, zijn de massamarktmodellen.

Elk jaar houdt de Consumentenbond een enquête onder automobilisten met een maximaal tien jaar oude auto. Daarbij worden de deelnemers gevraagd of ze in het afgelopen jaar mankementen hebben gehad. Verschillende vormen en gradaties van reparaties worden dan beoordeeld, waarna alle gegevens per merk en type auto worden opgeteld. Van al die data verschijnt dan een lijst met automerken, gerangschikt op de betrouwbaarheid van elke fabrikant.

De Aziatische merken doen het weer onveranderd goed in de lijst. Het Japanse Lexus voert de lijst van meest betrouwbare fabrikanten volgens de Consumentenbond aan (cijfer 8,8), gevolgd door Subaru (8,6) en Honda (8,4). Bijzonder is dat er maar liefst negen van de tien meest betrouwbare automerken Aziatisch zijn. Na Honda staan namelijk ook Toyota, Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Hyundai en Kia in de Top 10.